Goldhammer, F., Kroehne, U., Hahnel, C., Naumann, J., & De Boeck, P. (2024). Does Timed Testing Affect the Interpretation of Efficiency Scores?—A GLMM Analysis of Reading Components. Journal of Educational Measurement. https://doi.org/10.1111/jedm.12393
Schrickel, M., Stemmann, J., Goldhammer, F., & Hahnel, C. (2024). Assessing skills of everyday technical problem solving. European Journal of Psychological Assessment. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000847
Winter, M., Mordel, J., Mendzheritskaya, J., Biedermann, D., Ciordas-Hertel, G.-P., Hahnel, C., Bengs, D., Wolter, I., Goldhammer, F., Drachsler, H., Artelt, C., & Horz, H. (2024). Behavioral trace data in an online learning environment as indicators of learning engagement in university students. Frontiers in Psychology, 15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1396881
Zehner, F. & Hahnel, C. (2023). Special Issue: Advancing Educational Assessment through Log Data Analysis, Natural Language Processing, and Machine Learning. Journal of Computer-Assisted Learning, 39(3), 695–1037. https://doi.org/10.1111/jcal.12810
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
Schoor, C., Zink, T., Mahlow, N., Hahnel, C., Deribo, T., Kroehne, U., Goldhammer, F., Naumann, J., & Artelt, C. (2024). Diagnostik des Leseverständnisses multipler Texte: MultiTex. In T. Richter & W. Lenhard (Hrsg.), Diagnose und Förderung des Lesens im digitalen Kontext (S. 101–116). Hogrefe.
Heine, J.-H., Heinle, M., Hahnel, C., Lewalter, D., & Becker-Mrotzek, M. (2023). Lesekompetenz in PISA 2022: Ergebnisse, Veränderungen und Perspektiven. In D. Lewalter, J. Diedrich, F. Goldhammer, O. Köller, & K. Reiss (Hrsg.), PISA 2022. Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland (S. 139–162). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998488
Goldhammer, F., Hahnel, C., Kröhne, U., Frey, A., & Ludewig, U. (2023). Digitales Lesen und papierbasiertes Lesen im nationalen Vergleich. In N. McElvany, R. Lorenz, A. Frey, F. Goldhammer, A. Schilcher, & T. C. Stubbe (Eds.), IGLU 2021: Lesekompetenz von Grundschulkindern im internationalen Vergleich und im Trend über 20 Jahre (pp. 89–109). Waxmann. [available]
Schoor, C., Zink, T., Mahlow, N., Hahnel, C., Deribo, T., Kröhne, U., Goldhammer, F., & Artelt, C. (2022). Das Textverstehen von Studierenden beim Lesen multipler Dokumente und dessen Förderung. In S. Alker-Windbichler, A. Kuhn, B. Lodes, & G. Stocker (Hrsg.), Akademisches Lesen (1. Aufl., S. 57–86). V&R unipress. https://doi.org/10.14220/9783737013970.57
Goldhammer, F., Hahnel, C., & Kroehne, U. (2020). Analysing Log File Data from PIAAC. In D. Maehler & B. Rammstedt (Hrsg.), Large-Scale Cognitive Assessment: Analyzing PIAAC Data (S. 239–269). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-47515-4
Schoor, C., Hahnel, C., Mahlow. N, Klagges, J., Kroehne, U., Goldhammer, F., & Artelt, C. (2020). Multiple document comprehension of university students: Test development and relations to person and process characteristics. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, H. A. Pant, M. Toepper & C. Lautenbach (Eds.), Student Learning in German Higher Education (p. 221-240). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27886-1_11
Weis, M., Doroganova, A., Hahnel, C., Becker-Mrotzek, M., Lindauer, T., Artelt, C., & Reiss, K. (2019). Lesekompetenz in PISA 2018 – Ergebnisse in einer digitalen Welt. In K. Reiss, M. Weis, E. Klieme & O. Köller (Eds.), PISA 2018. Grundbildung im internationalen Vergleich (S. 47-80). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830991007
Hahnel, C., Stemmann, J., & Schrickel, M. (2024). Test zum technischen Problemlösen (TPL) [Testinstrument: Version 1.0, Erstanwendung 2022]. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/1136:401:62
Schoor, C., Hahnel, C., Artelt, C., Goldhammer, F., & Kroehne, U. (2023). Multiple Document Comprehension-Test (MDC-Test) [Test Instrument: Version 1.0. First Application 2017]. Research Data Centre for Education at DIPF. https://doi.org/10.7477/506:316:57
Hahnel, C., Eichmann, B., & Goldhammer, F. (2022). Test zur Evaluation von Online-Informationen [Testinstrument: Version 1.0, Erstanwendung 2019]. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/680:337:58
Hartig, J., Goldhammer, F., Köhler, C., Hahnel, C., Drake, P., Illmann, J., & Schrickel, M. (2023). A01: Generic Critical Online Reasoning (GEN-COR) Skills – Measurement, Development and Comparative Analyses across Academic Domains. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, J. Fischer, & D. Molerov (Eds.), Critical Online Reasoning in Higher Education (CORE) – Overview of the Research Unit: Objectives, framework, structure, and research projects (pp. 13–14). Johannes Gutenberg University Mainz. [available]
Stirm, P., & Hahnel, C. (2022). Lesen im Internet (No. 8). DIPF-Podcast “Sitzenbleiben”. Veröffentlicht am 03. Februar 2022, unter https://dipfblog.com/2022/02/03/folge-8-der-podcast-reihe-sitzenbleiben-lesen-im-internet/
Hahnel, C. (2017). Demands and Cognitive Processes in Reading Digital Text (Dissertation). Goethe University Frankfurt am Main. https://publikationen.ub.uni-frankfurt.de/frontdoor/index/index/docId/44473